Groeien workshop en adviestraject

“Groeien” : planmatig een vooraf voorspeld resultaat behalen door doelgroepacties gericht op WILLEN, KOPEN en BLIJVEN

Het gaat immers om dezelfde principes: het (persoonlijke) merk bouwen zodat mensen jouw merk “willen”. Mensen zullen in actie moeten komen voor jou en mensen moeten voor jouw producten of diensten kiezen (“kopen”). Tot slot, mensen zullen meer van jouw producten of diensten moeten gaan kopen en jou moeten aanbevelen (“blijven”).

Vergroot de resultaten van je organisatie, afdeling of team met deze planmatige aanpak van het trainings- en workshoptraject "GROEIEN".
Nieuwsgierig hoe je planmatig kunt bouwen aan jullie tent? Hoe je betere (omzet)resultaten met jouw bedrijf of (non) profit organisatie, afdeling of team kunt realiseren met de neuzen dezelfde kant op? De hamvraag is: hoe doe je dat als ondernemer, leidinggevende of als bestuurder? Dan is dit adviestraject bestaande uit 5 sessies/workshops jou en je team op het lijf geschreven!

 

 

 

 

 

 

 Willen jullie bijvoorbeeld:
• Nieuwe klanten voor jullie bedrijf binnenhalen?
• De afdeling marketing en verkoop beter laten samen werken?
• Meer hooggekwalificeerde en talentvolle medewerkers werven en aan je binden?
• De motivatie en prestaties van de medewerkers versterken?
• Of willen jullie het gedrag van jullie doelgroep nog meer beïnvloeden?
Na dit traject hebben de deelnemers zich de belangrijkste inzichten en handvatten voor GROEIEN op het werk eigen gemaakt. Ze zijn als team vaardiger, efficiënter en effectiever om zo meer uit hun organisatie of team te halen wat er in zit.

GROEIEN: planmatige aanpak en uitvoering

GROEIEN is een praktische en op focus gerichte aanpak voor directeuren, afdelingshoofden, teamleiders en bestuurders die hun organisatie, afdeling of team, binnen het bedrijfsleven of de overheid, op financiële of kwalitatieve wijze willen laten groeien.
Binnen bedrijven vallen marketing en verkoop logisch in vijf stappen met elkaar samen door geïntegreerde activiteiten om tot organisatie- of merkvoorkeur, gewenst doelgroep gedrag en loyaliteit te komen. Binnen elke organisatie helpt deze methode bijvoorbeeld om de motivatie en prestaties van medewerkers naar de toppen van ieders kunnen te brengen. Of bij overheden de gewenste doelen of gedragsverandering bij burgers en bedrijven te realiseren.

Organisatieontwikkeling

GROEIEN is een planmatige en praktische aanpak voor organisatieontwikkeling op lange termijn en om de organisatie efficiënt en effectief haar doelen te laten bereiken. Je krijgt inzicht in en overzicht van:
• Belangrijke succesindicatoren;
• Jullie niet-te-evenaren waarde propositie;
• Een uitdagend geformuleerd kwantitatief doel die het vertrekpunt is van alle acties;
• Vertaalslag naar acties en speerpunten waar ‘we morgen mee aan de slag kunnen’.
Vanuit onze expertise talentmanagement bezien vraagt deze methode een diversiteit van talenten en ‘kleuren’ van het team (geel, blauw, rood en groen).

Doelgroep

GROEIEN is voor iedere directeur, afdelingshoofd, teamleider en bestuurder een aanrader, omdat een juiste uitvoering ervan het gewenste resultaat en meer teamwork oplevert. Zo pak je de regie om de organisatie naar een hoger plan te tillen!

Opbrengsten van dit trainings- en workshoptraject:

  • • Je kent de uitgangspunten, groeifasen en een praktisch stappenplan om te GROEIEN
    • Je hebt een uitdagend omzetdoel of ander doel en het pad er naar toe bepaald
    • Je weet aan welke knoppen jij en jouw team moeten draaien om deze doelen te bereiken
    • Je hebt jouw niet-te-evenaren pitch of waardepropositie scherp gesteld
    • Je hele team werkt aan organisatie- of merkvoorkeur, gewenst doelgroep gedrag en loyaliteit
    • Je stuurt meer op financiële kengetallen en kwantitatieve indicatoren
    • Je benut de talenten van het gehele team
    • Alle neuzen dezelfde kant op
    • Duurzame verankering van de uitkomsten
    • Teamwork
    • Werkvreugde door het zeilen op een kompas
    • Succes

Reacties

Opmerkelijke reacties van onze deelnemers aan dit advies- en workshoptraject met de GROEIEN-methode:

  • “Wat praktisch en verbluffend logisch gebracht!”
  • “Waarom kregen we dit niet gedoseerd in de collegebanken?”
  • “Doelgerichte aanpak, waarbij marketing en verkoop eindelijk samen vallen!”
  • “Vakkundige en inspirerende training die ons richting gegeven heeft!”
  • “Dit heeft onze manier van denken en focus volledig veranderd!”

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd? Bel of mail ons, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken. Neem contact op met Optimaal Talent op telefoonnummer 0186-640711 of mail naar info@optimaal-talent.nl voor een kennismakingsgesprek/intake of vul onderstaand contactformulier in! 

Dit adviestraject kan vanwege het strategische karakter ook als in-company MD traject worden aangeboden. We kunnen dit programma in onderlinge afstemming op basis van doelen, wensen en randvoorwaarden op maat maken. 

Workshop trainers/coaches

Dit 5-daagse strategisch advies- en workshoptraject wordt verzorgd door Viktor Steijger en Erik Steijger.

 Viktor Steijger is sinds 2001 trainer en coach bij Optimaal Talent, waar hij managing partner is. In zijn dagelijkse rol wordt hij op het gebied van talentmanagement, persoonlijke effectiviteit, verandermanagement, zelfsturing en organisatie- en teamontwikkeling gevraagd door bedrijven en overheidsorganisaties. Viktor heeft vijf boeken geschreven over talentmanagement, teamontwikkeling en coaching, vitatliteit en werkgeluk. Viktor voltooide de Masterstudie Verandermanagement en Talentmanagement op de Rijksuniversiteit Groningen en heeft een internationaal diploma als Mastercoach NLP/TA en Systemisch Werken. Zijn centrale uitgangspunt is: ‘Talent is een gift, iedereen heeft talent, je moet het kadootje alleen nog wel uitpakken’.

Drs. Erik Steijger MBA heeft ruim 20 jaar managementfuncties vervuld bij toonaangevende multinationals zoals Ahold en Tetra Pak, waaronder eindverantwoordelijkheid in marketing en sales in binnen-en buitenland. Hij heeft een passie om organisaties, teams en individuen naar een hoger niveau te brengen. Het is dan ook geen toeval dat hij als co-auteur drie boeken heeft geschreven over talentmanagement, team- en organisatieontwikkeling en wendbaar werken, waarbij hij kon teruggrijpen op ervaringen met zijn eigen teams waarbij hij tegen de stroom in groei in marktaandeel, dubbelcijferige omzetgroei of een disruptieve innovatie wist te realiseren. Zijn motto: 'Ik ben er tot in mijn kleine teen van overtuigd dat je door ambitie, het uitdagen van de status quo, nieuwsgierigheid, samenwerking, focus en discipline de meest uitdagende doelen kunt bereiken'.

Zij zijn er beter van geworden